OBGB Nieuwsbrief December 2011-1
 
Nieuwjaarsontmoeting op vrijdag 6 januari 2012

Gemeente Bladel organiseert op vrijdag 6 januari 2012 haar jaarlijkse Nieuwjaarsontmoeting. Deze vindt plaats in het gemeentehuis, Markt 21 te Bladel tussen 19:00 en 20:00 uur. Een bijzonder goede gelegenheid, ook voor ondernemers, om in een informele sfeer nieuwjaarswensen uit te wisselen.

 
 
Zuinig omgaan met energie loont!

De gemeente Bladel heeft de ambitie gesteld om in 2025 volledig vanuit duurzame bronnen in de energievraag te voorzien. Doelstelling is om zuinig om te gaan met brandstoffen die uitgeput raken en bovendien vervuilend zijn. Er zal in elk geval fors op energiegebruik bespaard gaan worden. Besparen kan daarbij natuurlijk op veel verschillende manieren en om particulieren maar ook bedrijven te helpen is de KlimaatKrant inmiddels in de bus gevallen. Deze KlimaatKrant staat boordevol tips, waarmee we ons in kunnen zetten voor het milieu en de volgende generaties. Klik hier voor een digitale versie van de KlimaatKrant.
 
 
Heeft u zich al opgegeven voor de Social Media Bootcamp?

IMusketeers organiseert in samenwerking met OBGB in 2012 een aantal Social Media Bootcamps voor aangesloten leden. Deze avonden vinden plaats bij Libra Service Automatisering, Postelweg 41 in Bladel op:
- Maandag 16 januari 2012
- Maandag 23 januari 2012
- Dinsdag 07 februari 2012.

De avonden starten om 19:15 uur en er vinden behoudens een korte introductie twee sessies per avond plaats. Deze sessies hebben de onderwerpen: Facebook, Linkedln, Twitter, Youtube en Strategie Social Media en personeel. Om 22:00 uur wordt afgesloten met een nabeschouwing en een borreltje. Er zijn geen kosten verbonden aan deze avonden; kijk voor meer informatie op www.imusketeers.nl .

Aanmelden is mogelijk d.m.v. het retourneren van dit formulier naar info@obgb.nl.
 
 
ISK Nieuws

Nieuwe projecten
Op verzoek van een aantal leden verdiept en informeert het ISK-bestuur zich in resp. over de mogelijkheid om in samenwerking met een leverancier de dienstverlening op het gebied van schoonloopmatten op te zetten in de toekomst. Graag vernemen wij van lidbedrijven voor 15 januari 2012 , als zij daar mogelijkheden in zien (via Hetty Maas, hetty@iskempen.nl).
Daarnaast is het ISK-bestuur voornemens om een project mobiele telefonie te gaan tenderen. Mochten er leden zijn, die op dit gebied een aanbod voor het ISK-collectief kunnen doen, dan verzoeken wij om ook dat voor 15 januari 2012 te melden (hetty@iskempen.nl).

Vaste telefonie
ISK heeft een raamovereenkomst op het gebied van vaste telefonie met Atlantic Telecom, waarbij Teletronics functioneert als tussenpersoon en aanspreekpunt voor dit project. Ruim 100 bedrijven maken gebruik van dit project waarmee de maandelijkse telefoonkosten aanzienlijk dalen. Ook interesse in deelname aan dit project? Neem dan contact op met Frans Kluytmans van Teletronics via e-mail f.kluytmans@teletronics.nl.

Controle brandblusmiddelen
Vele lidbedrijven profiteren reeds van de scherp onderhandelde prijzen voor de (verplichte) controle van brandblusmiddelen, brandslanghaspels en de aanschaf daarvan. Ook interesse? Neem dan contact op met Aad van der Sande (aad.smeba@gmail.com) van Smeba Brandbeveiliging voor een vrijblijvend advies.

BHV
ISK heeft besloten om gedurende de eerste helft van 2012 in samenwerking met Verrijt wederom BHV-cursussen te organiseren. Voor dezelfde prijsstelling als in 2011 garandeert Verrijt de inzet van een lotusslachtoffer, waarmee de cursussen interessanter en nog meer praktijkgericht zullen zijn. De data liggen al vast en zijn: woensdag 18 januari, vrijdag 3 februari, dinsdag 6 maart, donderdag 29 maart, vrijdag 13 april, woensdag 25 april, dinsdag 17 mei en donderdag 28 juni 2012. De locaties zullen z.s.m. bekend gemaakt worden. Bent u geïnteresseerd, bel dan 0497-572956.

Fijne feestdagen!
Het ISK-bestuur, secretaresse Ingrid Beerens en inkoopmanager Hetty Maas wensen u fijne feestdagen en een voorspoedig en gelukkig 2012!

www.iskempen.nl  - ISK, de organisatie voor inkoopsamenwerking in de westelijke kempen!
 
Wie fietst de Alpe d'HuZes in 2012?

De actie Alpe d'HuZes is erop gericht om geld in te zamelen en op deze manier een bijdrage te leveren aan de strijd voor de overwinning op kanker. Op één dag (in 2012 op donderdag 7 juni) wordt de legendarische Alpe d'Huez tot 6 keer aan toe beklommen door fietsers en wandelaars. Daarbij heeft iedere fietser op zijn 'bagagedrager' vele mensen zitten, waarvoor hij/zij naar boven rijdt.
Een bijna onmogelijke opgave. Toch lukte het in de jaren 2006 tot en met 2010 al heel veel deelnemers, zelfs een aantal (ex-)kankerpatiënten. Vele miljoenen euro's zijn hier de afgelopen jaren mee opgehaald.
Ook in onze gemeente zijn veel Alpe d'HuZes initiatieven; op persoonlijk maar ook zakelijk initiatief. Wij vragen hierbij iedereen om de initiatieven van lidbedrijven, medewerkers, familieleden of vrienden uit de gemeente Bladel bij OBGB te melden (door middel van een e-mail voor 1 februari 2012), zodat wij in onze nieuwsbrieven hier op gepaste wijze melding van kunnen maken.
 
De beste wensen...

Het OBGB-bestuur, secretaresse Ingrid Beerens en parkmanager Hetty Maas wensen u fijne feestdagen.  
Voor u, uw gezinsleden en medewerkers een goed, gezond en gelukkig 2012!
 
 

www.obgb.nl
info@obgb.nl
OBGB

Secretariaat OBGB
Postbus 52
5530 AB Bladel