OBGB Nieuwsbrief Juni 2012-1
 
Veel belangstelling voor BBQ - Vakantie

OBGB heeft zo'n 100 aanmeldingen ontvangen voor de Ondernemers BBQ, die morgen in Hapert plaatsvindt op initiatief van OBGB-lidbedrijven Autoschade Bleyenberg, Spuiterij Janssen, Hoeks Verhuur, Trents, Hoeks Barbecues en Sleegers Quality Meat Products. Helaas is aanmelden nu niet meer mogelijk.

De ontvangst vindt plaats vanaf 16:00 uur bij Autoschade Bleyenberg (Nijverheidsweg 9 te Hapert), waarna om 17:00 uur de BBQ zal starten. Hopelijk zijn de weergoden ons goed gezind.. daar gaan we wel vanuit.. en kunnen de aanwezige leden genieten van een lekker hapje, drankje en gezellige ambiance. Ondertussen worden ook nog de auto's (of fietsen) gepoetst van de aanwezige leden.

Zomervakantie
Alle OBGB-bestuursleden, Ingrid Beerens en Hetty Maas wensen u een fijne zomervakantie! Tijdens de zomer blijft OBGB telefonisch bereikbaar in de ochtenduren (telefoonnummer 0497-331254). In de periode vanaf 13 juli tot en met 12 augustus 2012 worden de e-mails wat later beantwoord, dan u van ons gewend bent.
 
Medewerking gevraagd!

Zoals in de voorgaande nieuwsbrief door ons gemeld, wordt het KVO-B Certificaat voor onze bedrijventerreinen aan het einde van 2012 gehercertificeerd. Daarom vragen wij alle ondernemers, gevestigd op de bedrijventerreinen van de gemeente Bladel een enquête in te vullen. De resultaten van deze enquête, met onderwerpen als inbraak, diefstal, vernieling en overlast vormen een beeld van onze bedrijventerreinen op het gebied van veiligheid. Op basis van deze gegevens zal een Plan van Aanpak (met acties en verantwoordelijkheden) opgesteld worden voor de komende twee jaar en de werkgroep veiligheid baseert hierop haar activiteiten voor de komende twee jaar. 

Maak kans op een heerlijke KVO-slagroomtaart!
Uiteraard hebben wij ook uw informatie nodig, om actief te blijven werken aan veilige bedrijventerreinen binnen de gemeente Bladel. Via de link http://mkbnl.socratos.net/direct/2012bladel  is het mogelijk de enquête digitaal in te vullen. Het zal u hooguit 10 tot 15 minuten tijd kosten om deze vragenlijst in te vullen. Daarbij is het wel belangrijk uw contactgegevens in te vullen, zodat ook u kans maakt op één van de drie heerlijke KVO-slagroomtaarten, die wij onder de inzenders verloten. Uiteraard wordt de ingevoerde informatie door ons vertrouwelijk behandeld.
 
De Brabantse Kempen van start!

Op 15 juni 2012 is het officiële startsein gegeven om ‘De Brabantse Kempen’ op de kaart te zetten. Ruim 80 ondernemers en vertegenwoordigers van diverse organisaties waren in Eersel bijeen om te proosten op de afronding en, nog belangrijker, een succesvol vervolg van het project Branding De Brabantse Kempen

Project Branding De Brabantse Kempen
Bedrijfsleven en gemeenten hebben samengewerkt in het project ‘Branding De Brabantse Kempen’. Nu, juni 2012, is het project nagenoeg afgerond en ligt er een compleet merk voor de Brabantse Kempen. Door de inzet en inbreng van ondernemers en vertegenwoordigers van organisaties is ‘Het verhaal van de Brabantse Kempen’ opgetekend. Op basis hiervan is een logo met bijbehorend beeldmerk ontwikkeld. Daarnaast is er een promotiefilm over onze Brabantse Kempen gemaakt om de kracht van De Brabantse Kempen verder uit te dragen. Kijk voor de korte editie op http://www.youtube.com/watch?v=CIsmw5cgyvA&feature=relmfu

Voor iedere ondernemer beschikbaar
Voor ondernemers/organisaties die aan de slag willen met De Brabantse Kempen en dit uit willen dragen zijn USB sticks beschikbaar met daarop het huisstijlboek, de digitale logo’s, de pro-motiefilm en een trailer. Deze USB-sticks zijn gratis beschikbaar. Deze kunt u opvragen bij mevrouw Y. Wijnen via y.wijnen@bladel.nl.

Draag het uit!
Investeren in het op de kaart zetten van de regio is en blijft van belang voor de verdere maatschappelijke ontwikkeling en economische groei van de regio. Dat er veel kansen liggen, is de afgelopen periode meer dan duidelijk geworden. Nu moet de daad bij het woord gevoegd woorden; Slagvaardig, besluitvaardig en met aandacht voor alle belanghebbenden.
De Brabantse Kempen varen er wel bij!
 
Nieuwe OBGB-lid: Relativity ICT & More

Relativity ICT & More ontzorgt op alle ICT vraagstukken. Met een volledige gecertificeerde dienstverlening op het gebied van Apple en Microsoft combineren wij “best of both worlds” tot een gestroomlijnd geheel. Daarnaast bestaat onze dienstverlening uit internet diensten, kassa automatisering en telefonie.Met al deze disciplines te samen zijn wij in staat om een compleet pakket aan te bieden voor MKB, Retail en Horeca bedrijven.Sinds 11 juni jl. zijn wij gevestigd aan de Hallenstraat 21b te Bladel. Kijk voor meer informatie op www.relativityict.nl.
 
Waarschuwing voor 'Gouden Gids' aanbod

Van zowel Tokheim Netherlands als Autoschade Theo Lauwers kregen wij de melding van een fraudebericht, dit keer van de Gouden Gids (industrie directory). Een aanbod dat via de fax wordt verzonden, zonder enig contact vooraf met de ondernemer. De indruk zou bij ondernemers kunnen ontstaan, dat deze hun gegevens aan- of in dienen te vullen en het formulier per fax te moeten retourneren. Als men dit doet, gaat men echter een overeenkomst aan voor de duur van 24 maanden voor de prijs van € 79,00 per maand.
Voor meer informatie, kijk op de website van het Steunpunt Acquisitiefraude (bericht van 4 juni 2012) - www.fraudemeldpunt.nl

Een andere melding had betrekking op een aanbieding van Proweb Office Products, die in eerste opblik een factuur lijkt te zijn. Ook hiervoor bent u bij deze gewaarschuwd....
 
Nieuw IPK-traject

Wilt u subsidie voor uw plannen m.b.t. nieuwe innovatieve producten? Werkt u hierbij in meer of mindere mate samen met andere bedrijven? Heeft u met deze producten of samenwerkingspartners een link met de volgende sectoren: AgroFood, Tuinbouw en uitgangsmaterialen, High Tech, Energie, Logistiek, Creatieve Industrie, Life Sciences, Chemie en Water? Lees dan hier de toelichting op de regeling en bij belangstelling kunt u zich aanmelden bij Stichting IPK.
 
ISK Nieuwsbericht Juni 2012

Een zorgverzekering bij CZ: een prima keuze voor u en uw werknemers!
Wellicht heeft u nog geen collectieve zorgverzekering voor uw werknemers. Wellicht wel, maar in beide gevallen is de vraag : heeft u al eens een collectieve zorgverzekering bij CZ overwogen? Voor u als werkgever zijn er geen extra werkzaamheden, CZ werkt alles rechtstreeks met uw werknemers af.

CZ is een van de grootste zorgverzekeraars van Nederland. CZ biedt uw werknemers een brede pakketkeuze en een aantrekkelijke premie. Maar dat is niet alles. CZ biedt uw bedrijf ook diverse gratis gezondheidsdiensten zoals bijv. De Gezonde Werkplek en Zorgmakelaar. Ook voor uw werknemers : telefonisch advies van de Gezondheidslijn, of online van diverse medisch deskundigen. Bovendien profiteren verzekerden van CZ altijd van grote kortingen op producten en diensten van grote aanbieders.

Het aangaan van een collectief is interessant voor alle soorten bedrijven. U, uw medewerkers en de gezinsleden profiteren van een pittige premiekorting. ISK heeft in samenwerking met Rabobank  De Kempen-West een korting kunnen bedingen van 7% op de basisverzekering en 10% op de aanvullende verzekering, dit bovenop de toch al lage premie van CZ ! Overigens is in dit geval ook sprake van een collectief aanvullende verzekering waardoor er op onderdelen meer dekking is, zo kent bijvoorbeeld de collectieve aanvullende verzekering Tandarts een 100% vergoeding voor orthodontie tot 22 jaar.

Daarnaast zijn de keuzes voor de aanvullende pakketen ruim en zonder medische selectie met uitzondering van de Uitgebreide Tandarts. Een collectieve verzekering van CZ is dus voor u en uw medewerkers interessant!

Wilt u weten wat een collectieve ziektekostenverzekering voor u en uw medewerkers kan betekenen, neem dan contact op met het Zakelijk Loket Rabobank De Kempen-West, telefoonnummer 0497-650150.

BHV-Opleidingen in het najaar
In samenwerking met Verrijt Fire & Safety heeft ISK de afgelopen jaren BHV-cursussen (basis en vervolg) georganiseerd. Het bestuur heeft besloten om, op grond van een uitgebreide tender met ingang van 1 juli 2012 de samenwerking met Verrijt Fire & Safety stop te zetten en met een nieuwe opleider te gaan starten. Het bestuur van ISK  bedankt Verrijt Fire & Safety voor de jarenlange prettige samenwerking!

Nieuwe opleider BHV
Op basis van een aantal kwalitatieve maar ook prijstechnische aspecten is ISK een samenwerkingsovereenkomst aangegaan met BHV-opleider FAST. FAST is gevestigd in Riethoven, heeft jarenlange ervaring in het geven van BHV-opleidingen en verzorgt in samenwerking met Industrie Groep Eersel reeds geruime tijd BHV-opleidingen voor haar leden. Voor IGE-lidbedrijven verandert dan ook niets!

Nieuw is dat het mogelijk is de BHV-herhalingscursus te volgen in de avonduren, maar uiteraard ook overdag. In het najaar staan onderstaande data ingepland:
- Maandagavond 1 en dinsdagavond 2 oktober 2012
- Dinsdag 18 september 2012 (overdag).

Uiteraard wordt de cursus voor een bijzonder interessant tarief gegeven, is sprake van een NIBHV-certificaat, een lotusslachtoffer en lesmateriaal. De locaties van de opleidingen liggen nog niet vast, maar zullen zoals u gewend bent, bij een van de lidbedrijven zijn. Als er veel interesse is vanuit de lidbedrijven zullen extra data toegevoegd gaan worden.
Wilt u meer weten of wilt u zich aanmelden? Neem dan contact op met:
- Toos van Doorn van FAST, tel. 06-53301201, mail info@fast-kempen.nl
- Hetty Maas van ISK, tel. 06-41559548, mail hetty@iskempen.nl

TIP: Een herhalingsopleiding BHV telt voor 7 punten (ofwel uren) in de voor beroepschauffeurs verplichte 'code 95'. Gedurende vijf jaar moet een beroepschauffeur, om zijn 'code 95' te behouden, 35 uur nascholingsuren volgen.

www.iskempen.nl - ISK, de organisatie voor inkoopsamenwerking in de westelijke kempen!
 
Vervoersscan: interessante regeling

De overheid wil MKB bedrijven laten meedenken over hun woon-werk verkeer en vergoedt daarom de kosten van een vervoersscan. TC&O uit Eersel is door AgentschapNL erkend voor dit project, wat inhoudt dat TC&O voor MKB-bedrijven met 25 tot 250 medewerkers een gratis mobiliteitsscan mag uitvoeren. In 2011 heeft TC&O dit reeds voor een aantal bij collega-ondernemersvereniging IGE (Eersel) aangesloten bedrijven succesvol uit mogen voeren. De subsidieregeling loopt nog tot eind november 2012.
Het kan een bijzonder interessant traject zijn voor individuele lidbedrijven (denk daarbij ook aan MVO en Goed Werkgeverschap), maar als voor diverse bedrijven op een industrieterrein een mobiliteitsscan uitgevoerd wordt, dan kunnen de adviezen die daaruit naar voren komen leiden tot een betere bereikbaarheid van het terrein.

Meer info over de regeling van AgentschapNL: http://www.agentschapnl.nl/programmas-regelingen/mobiliteitsvouchers
Meer info over de mobiliteitsscan van TC&O treft u hier. TC&O (Ruud Maas) is te bereiken via info@tco-mvm.nl of telefoonnummer 0497-532400. In geval van vragen kunt u natuurlijk ook contact opnemen met OBGB, via hetty@obgb.nl.
 
 

www.obgb.nl
info@obgb.nl
OBGB

Secretariaat OBGB
Postbus 52
5530 AB Bladel